موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

از ديدگاه روانشناسي چرا به مديريت عمر نيازمنديم؟ چون اگر عمرمان را كه مهمترين، اساسي ترين نعمت زندگي مان است مديريت نكنيم به هدر مي رود و هدررفتن عمر باعث ايجاد مشكلات زير



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:روانشناسي, خودشكوفايي, رضايت,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

اهميت مديريت عمر از ديدگاه اسلام

پيامبر گرامي اسلام«ص» مي فرمايد: «من عرف نفسه فقد عرف ربه» هركس خود را شناخت خدا را شناخت. خدا را شناختن اوج موفقيت و رستگاري هر انساني است. زيرا كسي كه خدا را بشناسد ... .



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:توكل, اجرا, تفكر, آرام,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

 

رسول خدا (ص):

 

هنگامی که بنده از رختخواب (نرم و) لذیذ بر میخیزد در حالی که خواب چشمانش را فراگرفته است، تا با خواندن نماز شب خشنودی خدا را فراهم کند، خداوند به وجود او بر ملائکه مباهات نموده و میفرماید: آیا نمی بینید که بنده ام از رختخواب لذیذ برای خواندن نمازی که بر او واجب نکرده ام، برخاسته است ؟ گواه باشید که من او را آمرزیدم.  (وسائل شیعه ج ۸ ص ۱۵۷)



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:نماز شب, آيت الله قاضي, رسول خدا, امام صادق,,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

اهميت مديريت عمر از ديدگاه اجتماعي

چه بسیار به ما آموختند مدیریت سازمان، بنگاه، کسب‌وکار و بازار کدامند اما، کم‌تر به ما یاد دادند مدیریت عمر چگونه است؟

چه بسیار به ما آموختند «تامین، تولید، توزیع و فروش» را چگونه اداره کنیم اما، کم‌تر به ما یاد دادند « عمرمان» را چگونه اداره کنیم.

اين مطالب امانت از سايت استاد دكتر احمد روستا مي باشد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

 

مهمترين، اساسي ترين، بزرگترين و با اهميت ترين نعمت زندگي ما عمر است. هيچ كس در اين مورد ترديد ندارد و همگان بر اين امر واقف هستند. بدون نعمت عمر هيچ چيز ديگري در اين دنيا براي ما مفهومي ندارد. اگر ما عمر نداشته باشيم چه چيزي مي تواند براي ما مهم باشد؟



ادامه مطلب...
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

سال اول راهنمايي بوديم. تازه از ميان دشت هاي وسيع و كوه هاي سر به فلك كشيده به دبيرستان عشايري آمده بوديم تا درس بخوانيم. زيرا در ميان عشاير دوره راهنمايي و دبيرستان نبود. بايد به چهل نفري شيراز مي رفتيم. خدا رحمت كند استاد بهمن بيگي را.

ما چون تازه به شهر آمده بوديم و دور از خانواده بوديم دلمان تنگ تنگ بود. شبها گريه مي كرديم. برادرم هم با من به دبيرستان عشايري قبول شده بود ولي او بچه ننه تر از من بود. او نتوانست دوام بياورد. او شب و روز گريه مي كرد ولي به ما گفته بودند كه يكي از شماها بايد در شبانه روزي باشيد و دو برادر در يك شبانه روزي نمي پذيرند. خلاصه گريه هاي برادرم نهايتاً كار خود را كرد ولي شايد ما هم كوتاهي كرديم به خاطر اينكه از آن طرف هم تحت فشار بوديم. خلاصه با كمك يكي از اقوام كه در دبيرستان عشايري بود و اكنون پزشك متخصص است او را به آباده فرستاديم و خدا رحمت كند رفتگان شما را، پدر مرحومم خيلي ناراحت شد و ... .

استاد بيژن بهادري كشكولي يكي از بهانه هاي ما براي از بين بردن رنج غربت بود. او بود كه با ديدنش ياد ايل مي افتاديم و نيرو مي گرفتيم. او همه ي انگيزه ما براي ماندن در دبيرستان عشايري بود. بقولي بايد مي مانديم و ترقي مي كريم و از رنج و زحمت هاي بي پايان چوپاني خلاص مي شديم.

با استاد كشكولي، كلاس هنر داشتيم. او براي اينكه ما را مشغول كند داستان هاي عاشقانه شاهنامه فردوسي را برايان تعريف مي كرد. موقعي كه مشغول صحبت مي شد  از سنگ صدا بر مي خاست ولي از بچه ها صدايي بلند نمي شد.

دو الي سه جلسه بود كه داستان بيژن و منيژه را تعريف مي كرد. داستان در حال پايان بود و همه در يك خلسه عميق فرو رفته بودند كه صداي محكم استاد به همراه دستي كه بر سينه زد و گفت: «منم بيژن»، همه را غافلگير كرد.

اين خاطره هيچ وقت از ذهنم بيرون نمي رود.




تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:بيژن, بيژن بهادري كشكولي, هنر,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

با تشكر از انجمن دانشجويان قشقايي

بیژن بهادری كشكولی متولد ۱۳۰۷ در ایل قشقایی است.او هنر نقاشی را

براساس غریزه شخصی و علاقه شدید ، به طور تجربی آموخته است

تمامی موضوعات و تصاویر مورد علاقه او برگرفته از فضای زندگی ایلی است:



ادامه مطلب...
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

زحمت كش ترين و كم توقع ترين قشر جامعه ايراني جامعه عشاير است. آنها در ميان دشت ها و كوه هاي سر به فلك كشيده در سخت ترين شرايط زندگي مي كنند. آنها از هرگونه امكانات رفاهي بي بهره بوده و در همه ي زمينه ها خودكفا مي باشند.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:عشاير, لايحه, كارگاه كوچك زودبازده,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

سه كار را بايد هر روز انجام دهيد: نام خدا را ذكر كنيد - هر آنچه كه پيش مي آيد بپذيريد و از آن لذت ببريد - به تهيدستان كمك كنيد و به پرندگان غذا دهيد. آنگاه متبرك خواهيد شد.




تاریخ: پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:متبرك, خدا,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

 

به آرامی آغاز به مردن مي ‌كنی
اگر سفر نكنی،
اگر كتابی نخوانی،
اگر به اصوات زندگی گوش ندهی،
اگر از خودت قدردانی نكنی.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

در ابتدای مراسم اختتامیه ی جشنواره ی ملی عشایر که با حضور مرتضی تمدن استاندار تهران و مدیران کل عشایری سراسر کشور برگزار شد ، از«پروین بهمنی»، محقق، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ قومی عشایری، دارای درجه 1 هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر افتخاری بین المللی، اولین زن پژوهشگر موسیقی محلی ایران، پژوهشگر برگزیده کشور، عضو 6 زن پیشکسوت موسیقی ایران، احیاگر فرهنگ لالایی و مادرانه های عشایر ایران با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره تجلیل به عمل آمد.
مجله اینترنتی قشقایی آنلاین هم به خانم پروین بهمنی تبریک گفته و انشالله در راه اعتلای موسیقی نواحی ایران و به ویژه ایل بزرگ قشقایی همیشه موفق و سربلند باشند.
نکته ی قابل توجه این هست که استاد غلامرضا جهانشاهی از طایفه ی دره شوری هم در رشته ی خطاطی توانسته بودند که نشان درجه یک هنری را کسب کنند که دو هنرمند از ایل قشقایی موفق به اخذ این نشان هنری و ملی میشوند که برابر با دکتری افتخاری است .

dc9w1iqk4seew5lh63ec.jpg




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

چكيده

در اين مقاله، مطالبي در خصوص ضرورت، تعريف، محور، گستره، تأثير شناخت انسان، تكليف توليد در مديريت اسلامي بيان مي گردد. هدف آن، اين است كه بتواند مفاهيم پايه و ضروري مديريت اسلامي را بيان و در نهادينه كردن آن مؤثر باشد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

چكيده

در اين مقاله ابتدا به بحث در خصوص مديريت از ديدگاه قرآن و معصوم و سپس اصول مهم  در مديريت اسلامي پرداخته مي شود.اصل عدم تقدم بر خدا و رسول خدا، اصل آخرت گرائي، اصل وحدت و هماهنگي، اصل اعمال مديريت بر اساس اختيار نيروها، اصل اعمال مديريت بر اساس بصيرت نيروها،



ادامه مطلب...
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

چكيده

در اين نوشتار مطالبي در خصوص نحوه ايجاد تحول در سازمان امور عشاير ارائه مي شود. ، چرا سازمان امور عشایر برای ایجاد تحول انتخاب کرده ایم؟ این انتخاب به این دلیل است که تنها متولی قشر عظیم و تأثیرگذاری همچون عشایر به عملکرد این سازمان بستگی دارد. پیچیدگی زندگی عشیره ای اهمیت این موضوع را دوچندانمی کند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

فراخوان همایش چهره های ماندگار ايل قشقايي

قابل توجه همتباران عزیز و گرامی در سراسر جهان با هدف قدردانی و پاسداشت از زحمات چهره های فرهنگی،هنری،علمی و دفاع مقدس در طول حیات پربرکت شان و معرفی الگوهای مناسب به جامعه،درصدد برگزاری همایشی تحت عنوان معرفی هر چه بهتر چهره های ماندگار ايل قشقايي هستیم. از همه هموطنان و هم تباران عزیزی که به هر طریق می توانند ما را در انجام این مهم یاری رسانند به ویژه معرفی چهره های برتر در قید حیات،مشارکت در انجام همایش،حمایت مالی،مکان و زمان همایش و...از طریق سایت www.mbiran.lxb.ir قسمت تماس با ما- هماهنگی فرمایند.

محورمعرفی چهره های ماندگار ايل قشقايي درزمینه:فرهنگی،هنری،ورزشی،علمی و دفاع مقدس که دارای اثر و خدمت شایان وقابل توجهی درکشورعزیزمان ویا جهان شده اند.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

جلسه هفتگي هيأت حضرت ابوالفضل(ع) قشقايي هاي شاهين شهر در روز يكشنبه مورخ 22/11/91 بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور حضرت حجه الاسلام والمسلمين حاج آقا سيدنورالدين حسيني قشقايي برگزار مي گردد.

مكان: شاهين شهر انتهاي خيابان فردوسي شهرك شهيد مطهري كوچه 26 پلاك 261 منزل برادر غلامرضا بهرامي

لازم به ذكر است كه حضور حاج آقا حسيني در اين جلسات واقعاً غنيمتي است كه نبايد به هيچ عنوان آن را از دست داد. برادران قشقايي در شاهين شهر از ماه محرم امسال تاكنون جلسات متعدد مذهبي برگزار كرده اند و شاهد تحول عظيمي در افراد شركت كننده بوده ايم.

از برادران قشقايي مقيم شاهين شهر تقاضامنديم با شركت خود حمايت خود را از برنامه هاي اين هيأت به عمل آورند تا باعث دلگرمي دست اندركاران شود و امكان اقدامات قوي تر فراهم گردد.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

در دعاي جوشن كبير هزار اسم خداوند آمده است. بهترين منبع براي اينكه يك جوان بتواند راه موفقيت و تعالي خود را پيدا كند اين است كه دعاي جوشن كبير را با دقت و تحليل بخواند. اين هزار نامي كه در اين دعا ذكر شده براي خداوند است و ما هم جانشين خداوند و اشرف مخلوقات بوده و لياقت عامل شدن به اين صفات را به خاطر روح خدايي مان داريم و مي توانيم تا قاب قوسين عروج كنيم پس بايد خود ما واجد شرايط اين اسامي باشيم. دعا را با دقت و توجه بخوانيد و تحليل كنيد تا بدانيد چه مي گويم.

سعي كنيد كه اين اسامي حتي المقدور در خصوص شما صدق كند. يعني تلاش شما براي اين باشد كه نزديك بشويد به اين اسامي و صفت ها. هر چه بيشتر نزديك شويد موفقيت شما تضمين شده تر است.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

دنيا را آسان بگير تا دنيا بر تو آسان بگيرد.




تاریخ: جمعه 20 بهمن 1391برچسب:آسان, دنيا,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

حسین جانم چرا آتش زدی بر خانمانم

کجای تو کجا آرام جانم؟

چرا شمع وجودت حال چون شد

چرا آن روح ماهت لاگون شد؟



ادامه مطلب...
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

اين شعر فقط گريزي به زندگي ايلي است كه با هجوم بي رحمانه تكنولوزي رو به نابودي برده است.

بيرگون منيم شعرلريمي آنالار بله باغلالاردي

سحر تزدن تورالاردي

اؤ دورينه باخالاردي



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:قره چادر, قشقايي, بختياري, عشق, تپراق, ترپاق,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

در اين مجال مي خواهم از استاد و عالم برجسته ي ايل قشقايي جناب حضرت حجه الاسلام والمسلمين حاج اقا سيدنورالدين حسيني تشكر و قدرداني كنم. نه از بابت اينكه ما باني هستيم كه باني هيأت قشقايي ها در  شاهين شهر ايشان هستند و اگر نبود حمايت هاي بي دريغ ايشان، يقيناً برپايي اين همه جلسات پربار امكان پذير نبود. آنچه باعث نگارش اين قدرداني شد اطلاع رساني هاي عالمانه اي است كه حضرت ايشان در موضوعات و مسائل مختلف براي قشقايي هاي شاهين شهر دارند و باعث مي شوند كه راه اسلام، قرآن و ولايت براي همه ما تبيين و روشن شود. كلاس هاي قرآن و تأكيد ايشان بر ولايت پذيري از شاخصه هاي اصلي ايشان است كه در اين راه قاطعانه عمل نموده و همچنين مفاهيمي كه در خصوص انسان در قرآن و اسلام بيان مي فرمايند فوق العاده است. خداوند ايشان را براي ما حفظ كند.




تاریخ: دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:سيد نورالدين حسيني,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

صداي عمل آن قدر بلند است كه نمي توان صداي تو را شنيد. پس مرد عمل باشيد و آنچه ادعاي آن را داريد در عمل ظاهر كنيد.




تاریخ: یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:ادعا, عمل, ظاهر,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

بي ترديد استاد بهمن بيگي در موفقيتهايش در اول و آخر مديون زني غيور و بانو از قوم بزرگ لر است.

استاد بهمن بيگي: پاداش من از ايل سكينه است. به زنان بزرگ و فرهيخته در يال قشقايي، بيبي گفته مي شود. الحق و والانصاف، بانو سكينه كياني بيبي ايل است.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 14 بهمن 1391برچسب:سكينه كياني,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

9k9dxax8lbqxqc6tmnq.jpg




تاریخ: شنبه 7 بهمن 1391برچسب:ايل, بختياري, قشقايي, خمسه,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

من امروز مي خواهم شما را به دنيايي فراتر از دنياي احساسات و غليانهاي ايلي ببرم. در واقع مي خواهيم نگاهي فرهنگي به مقوله شعر يوسفعلي بيگ داشته باشيم. من موافق حمد و ثناهاي حق و ناحق از خودمان نيستم. من بنا دارم علمي و منطقي صحبت كنم هرچند صحبت هاي احساسي نيز نيازي است براي تحريك اراده ها براي شناسايي و احيا فرهنگ قوميتي كه در واقع بالهاي تقويت فرهنگي كشور هستند و علي رغم تبليغات صورت گرفته يك فرصت محسوب مي شوند نه تهديد.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 7 بهمن 1391برچسب:يوسفعلي بيگ قشقايي,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

به مناسبت ميلاد با سعادت حضرت رسول اكرم«ص»، هيأت حضرت ابوالفضل«ع» قشقايي هاي شاهين شهر مراسمي جشني را روز يكشنبه 9/11/91 بعد از اذان مغرب و عشاء در مكان زير برگزار مي كند. از كليه قشقايي هاي شاهين دعوت به عمل مي آيد:

شاهين شهر فرعي 9 غربي مخابرات كوچه آخر پلاك 60 منزل آقاي تيموري




تاریخ: پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:ميلاد رسول اكرم,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا