موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، ایلات کوچروی ایران مانند نسیم‌هایی که بوی ریاحین را با خود از سویی به سوی دیگر می برند، با جابجایی خود علاوه بر آنکه فرهنگ، آداب و رسوم خود را در مناطق گوناگون نشر داده اند، زمینه آشنایی مردم را با فرهنگ سایر نواحی نیز فراهم می آورند، و از آنجا که تقریبآ همه جای ایران قلمرو عبور این ایلات است یکی از زمینه های وحدت و همدلی ایرانیان را فراهم آورده اند.

عشایر گویی چنان تار و پود قالی شمال و جنوب ایران را به هم پیوسته اند. از لحاظ مذهبی نیز عشایر از انفوان ورود اسلام به ایران با گرویدن به آیین تشیع از جمله عوامل مهمی بودند که ایران را به پایگاه اصلی نشر و گسترش تشیع در جهان تبدیل کردند.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:جشنوراه فرهنگ و آهنگ ايل, شهرضا,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

«آبراهام لینکلن» در 12 فوریه 1809 (همزمان با چارلز داروین) در خانواده اي فقير و در کلبه ای چوبی در مزرعه «سینکینگ اسپرینگ» به دنیا آمد. پدرش «توماس لینکلن» و مادرش «ننسی هانکز» نام داشت و هر دو بی سواد بودند. آبراهام یک خواهر بزرگتر به نام سارا لینکلن داشت که در سال 1805 به دنیا آمد. برادر کوچک وي، توماس در اوان کودکی جان سپرد.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 23 شهريور 1392برچسب:بيوگرافي آبراهام لينكل, واشنگتن,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا
آبراهام لینکلن پسر یک کفاش بود، پدر لینکلن کفش های افراد مهم سیاسی را تعمیر و یا تمیز می کرد. آبراهام پس از سالها تلاش و شکست،در سال ۱۸۶۱ به عنوان رئیس جمهور برگزیده شد. اولین سخنرانی او در مجلس سنای بدین صورت گذشت: نمایندگان مجلس از اینکه لینکلن رئیس جمهور شده بود ناراضی بودند.چرا که او از یک خانواده فقیر و فاقد سطح اجتماعی بالا بود. زمانی که لینکلن برای سخنرانی پشت تریبون قرار گرفت قبل از آنکه لب باز کند و سخنی بگوید یکی از نمایندگان مخالف با عصبانیت و بی ادبی تمام از سوی جایگاه خود فریاد زد: آبراهام!حالا که بطور شانسی رئیس جمهور شده ای فراموش نکن که می دانیم تو یک بچه کفاش بیشتر نیستی!!! مسلما هر فردی در جایگاه لینکلن قرار داشت با این نماینده گستاخ که او را اینگونه مورد خطاب قرار داده برخورد می کرد! اما آبراهام لینکلن این چنین نکرد. او لبخندی زد و سخنرانی خود را اینطور شروع کرد : من از آقای نماینده بسیار بسیار ممنونم که در چنین روزی مرا به یاد پدرم انداخت. چه روز خوبی و چه یاد آوری خوبی! من زندگی و جایگاهم را مدیون زحمات پدرم هستم. آقایان نماینده بنده در اینجا اعلام می کنم که بنده مانند پدرم ماهر نیستم.با این حال از دستان هنرمند او چیزهایی آموخته ام. پس اگر کسی از شما تمایل به تعمیر کفش خود داشت با کمال میل حاضر به تعمیر کفشش خواهم بود…! یکی از اقدامات مهم و تاثیر گذار لینکلن خاتمه بخشیدن به تاریخ برده داری در ایالات متحده امریکا بود.




تاریخ: شنبه 23 شهريور 1392برچسب:آبراهام مزلو,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

4j6mseo42evag7t05811.jpg




تاریخ: پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب:احسان قره قاني,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا
از معلولين گرامي به منظور عضويت دعوت به عمل مي آيد: اهداف كانون: 1- ارتقاء سطح فرهنگي اجتماعي معلولين 2- ارتقاء سطح اقتصادي و معيشتي معلولين 3- ارتقاء و پيگيري خدمات درماني معلولين 4- ارتقاء سطح جسمي و ورزشي معلولين 5- ارتقاء سطح هنري معلولين لذا از شما معلوين گرامي دعوت به عمل مي ايد جهت عضويت و همكاري براي پيشبرد هرچه بيشتر اهداف خود با همراه داشتن كپي شناسنامه - كپي كارت ملي و 2 قطعه عكس به دفتر كانون مراجعه نمايند. آدرس: شاهين شهر - خيابان نظامي - فرعي 2 شرقي - پلاك 6 تلفن: 03125249942


تاریخ: دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:كانون معلولين كارآفرين شاهين شهر و ميمه,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

به نام خدا

خاطرات ما با معلمان ارزشمندي گره خورده اند كه به ما درس انسانيت و شجاعت دادند. هرچند كم نبودند اينچنين استاداني ولي آنهايي كه در خظ مقدم بودند هيچ وقت از ياد نمي روند.

يكي از معلمان ارزشمند استاد عطاا... عباس نيا بود. به تمام معني مرد بود. طرفدار بچه هاي عشاير. او انسان بلند طبع و بزرگ منشي بود كه در ايل قشقايي و ايلات بويراحمد و دشمن زياري مشهور است. قصد ندارم متن بنويسم ولي همين بس كه ديروز داخل پارك نشسته بوديم و يكي از معلمان داشت از ايشان تعريف مي كرد از مردانگي ايشان.




تاریخ: یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:عطا عباس نيا, عطاا,,,, عباس نيا, عباسي, عباسي عليا,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

امامزاده سلطان سید احمد  (ع) معروف به امامزاده بابا شیخ احمد

امامزاده سلطان سید احمد

امامزاده سلطان سید احمد (ع) معروف به امامزاده بابا شیخ احمد از دیر باز مورد توجه خاص واحترام مردم بخصوص عشایر قشقائی می باشد. این بقعه متبرکه در 45 کیلومتری جنوب غربی شهر بهمن واقع شده ، به نقل از گذشتگان نسب این امامزاده به امام موسی کاظم (ع) می رسد.
در تخریب ساختمان قدیمی این بقعه  سنگ نوشته های تاریخی بدست آمده که قدمت این مکان ویا احتمالا ساکنین آن محل به سال های 70 – 116- 119 – 128 هـ . ق بر می گردد. نوشته های حک شده بر روی سنگ ها دلیل بر شیعه بودن آنهاست.زیرا همگی اقرار بر احدیت ذات اقدس الهی وسلام وصلوات ب حصرت رسول اکرم(ص) وخاندان مطهرش دارند. این بقعه در خرداد ماه 1389 تخریب ومورد بازسازی قرار گرفت. . طرحی با اشکال هندسی منظم که بر فراز آن گنبدی قراردارد توسط آقای نادر نعمت اللهی شهردار بهمن طراحی واجرا گردید. تصاویر زیر ازساختمان قدیمی وساختمان جدید نیمه کاره می باشد.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

این اعجوبه مفلوج استیفن هاوکینگ پرآوازه ترین دانشمند دهه آخر قرن بیستم است که اکنون در دانشگاه معروف کمبریج همان کرسی استادی را در اختیار داردکه بیش از دو قرن پیش زمانی به اسحق نیوتن کاشف قانون جاذبه تعلق داشت.همچنین وی را انیشتین دوم لقب داده اند زیرا می کوشد تئوری معروف نسبیت را تکامل بخشد و از تلفیق آن با تئوری های کوانتومی فرمول واحد جدیدی ارائه دهد که توجیه کننده تمامی تحولات جهان هستی از ذرات ریز اتمی تا کهکشان های عظیم باشد.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:اجوبه مفلوج، استيفن هاوكينگ,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

فرانکلین دلانو روزولت (زاده ۱۸۸۲ - درگذشته ۱۹۴۵) سی و دومین رئیس‌جمهور آمریکا بود.

وی قبل از رسیدن به مقام ریاست جمهوری به بیماری فلج اطفال دچار شد. بطوری که از کمر به پایین فلج شده و قادر به راه رفتن نبود روزولت برای رسیدن به پست ریاست جمهوری آمریکا تلاش‌های فراوانی کرد و برای این که بتواند حداکثر آرا را جمع آوری کند و همچنین محبوبیت خود را تاحد زیادی بالا ببرد کمک‌های بسیار شایانی در رابطه با بیماری فلج اطفال کرد وی در جورجیانای آمریکا مجتمعی به نام Warm Springs را راه ...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:فرانكلين دلانو روزولت,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

 

 

مفتخرم كه توانسته‌ام در نجات جان بيماران سهيم باشم

به بهانه نهم مردادماه، روز ملي انتقال خون

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 3 شهريور 1392برچسب:اهداي خون, بانوي اهداي خون, ماندانا حجاريان,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا